Lotnisko w Las Vegas nie należy do zbyt popularnych punktów tranzytowych. Samo miasto nie jest bowiem ani ważnym hubem dla przewoźników sieciowych oferujących możliwości przesiadek (poza Southwestem), a ze względu na swój specyficzny charakter to bardziej punkt docelowy. Może się jednak zdarzyć, że trzeba tutaj zmienić samolot. Ja zdecydowałem się zahaczyć o Nevadę ze względu na znacznie niższe ceny biletów przez tutejszy port lotniczy niż z innych miejsc.

Las Vegas Harry Reid International Airport (LAS): niezależne terminale i satelita
Port lotnicy im. Harry’ego Reida w Las Vegas został dość oryginalnie zaprojektowany. Już od początku wiadomo, co jest w tym mieście najważniejsze (automaty do gier stoją niemal wszędzie i ma się wrażenie, że w ogóle wylądowało się w kasynie).

Jest to lotnisko dość duże (w 2024 roku odprawiło blisko 28,5 mln pasażerów, co jest 8. wynikiem w kraju). Składa się dwóch niezależnych terminali (1 i 3) oraz satelity, w której znajdują się tylko wyjścia do samolotów. Terminale nie są ze sobą fizycznie połączone. Komunikację między nimi a satelitą zapewnia automatyczny system kolejki podziemnej.
Linia | Trasa |
Green Line | Terminal 1 (od odpraw do gate’ów C) |
Blue Line | Terminal 1 w kierunku satelity (gate’y D) |
Red Line | Terminal 3 w kierunku satelity (gate’y D) |

Terminale i przewoźnicy
Poniżej znajduje się zestawienie przewoźników operujących z poszczególnych terminali lotniska w Las Vegas*.
Terminal | Przewoźnicy | Gate’y |
Terminal 1 | Allegiant, American Airlines, Delta Air Lines, Southwest, Spirit | A, B, C (Southwest), D (satelita) |
Terminal 3 | Aer Lingus, Aeromexico, Air Canada, Alaska Airlines, British Airways, Eurowings Discover Airlines (Lufthansa), Condor, Copa Airlines, Edelweiss (SWISS), Frontier, Hawaiian, jetBlue, KLM, Korean Air, United, Virgin Atlantic, Volaris, Westjet | E, D (satelita) |
* stan na lipiec 2025
Jak się poruszać?
Ze względu na to, że w skład lotniska wchodzą dwa niepołączone terminale, trzeba o tym pamiętać i mieć zarezerwowany odpowiedni czas. Zwłaszcza, że w niektórych sytuacjach nie będzie innej opcji jak tylko opuszczenie strefy zastrzeżonej. Między terminalami 1 a 3 w obu kierunkach kursują darmowe shuttle-busy. Przejazd trwa 5-10 min., kursy wykonywane są co 20-30 min. przez całą dobę. Do przystanku trafić bardzo łatwo: zawsze po wyjściu strefy odbioru bagażu znajdują się znaki kierujące do odpowiedniego punktu.

Z informacji, które znalazłem w różnych źródłach wynika, że można także przejść między terminalami pieszo. Odległość wynosi ok. 1,2 km, na przemierzenie których potrzeba ok. 20 min. Warto jednak mieć na względzie fakt, że w Las Vegas bywa nieznośnie gorąco, a przemieszczanie się z bagażem może nie być łatwe ze względu na różnice poziomów.
Między terminalami a satelitą kursują opisane wyżej automatyczne kolejki. Przejazd zajmuje 2-3 min., a kursy realizowane są także co 2-3 min.

Podsumowanie
Jeśli ktoś przesiada się w Las Vegas musi wziąć pod uwagę kilka faktów: przede wszystkim sprawdzić czy linie nie operują z różnych terminali. Jeśli tak jest, to w przypadku podróży z bagażem trzeba będzie go odebrać i nadać ponownie. Optymalny czas w takich sytuacjach to min. 3 godziny, przy czym ulegnie wydłużeniu w przypadku przesiadki z lotu międzynarodowego, kiedy dochodzi jeszcze odprawa graniczna, która może zająć nawet ponad godzinę.
W przypadku podróży bez bagażu teoretycznie możliwe jest przemieszczenie się między terminalami systemem kolejek podziemnych z przesiadką w satelicie. Czas wtedy skróci się.

Warto też pamiętać, że jedyną linią która zapewnia wygodne przesiadki w Las Vegas jest Southwest, który operuje z własnej części terminalu 1.
Przeczytaj także:
- o moim przelocie do Las Vegas z Salt Lake City, który odbyłem na pokładzie Delta Air Lines przeczytacie tutaj;
- o Southweście, jeszcze przed negatywnymi zmianami, jakie w polityce biletowej wprowadzono w czerwcu 2025 r. przeczytacie tutaj;
- aby wjechać do USA trzeba posiadać wizę lub ESTA. W przypadku tego drugiego rozwiązania – można samemu łatwo i szybko taką autoryzację uzyskać. Opisałem to w osobnym przewodniku.
1 Pingback